Doa Ketika Menghadiri Temuduga

Temuduga, semua orang akan alami perasaan ni bila temuduga. Gugup, cuak, sakit perut, kejap-kejap masuk tandas dan macam-macam lagi. Aku pun sama jugak. Memang, kalau nak temuduga, macam-macam perasaan pun ada, tak kira la macam mana kita bersedia.

Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Jadi disini ada doa yang di berikan oleh Dato Fadzillah Kamsah dalam rancangan “Bersama Dato”

1. Sebelum masuk temuduga, semasa tunggu nama anda dipanggil masuk, bacalah al-Fatihah.

2. Baca ayatul Qursi

3. Baca Ayat 1000 Dinar

4. Akhir sekali Zikir ‘Ya Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabbir’

 

Teknik Menjawab Soalan Temuduga

Setelah berusaha dalam temuduga, akhir sekali kita bertawakkal. Serahkan kepada Allah. Kita dah buat yang terbaik dan sekiranya ada rezeki kita, InsyaAllah.

 

Kredit: MrKerro

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Comments

Trackbacks

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>