Doa Ketika Menghadiri Temuduga

Temuduga, semua orang akan alami perasaan ni bila temuduga. Gugup, cuak, sakit perut, kejap-kejap masuk tandas dan macam-macam lagi. Aku pun sama jugak. Memang, kalau nak temuduga, macam-macam perasaan pun ada, tak kira la macam mana kita bersedia.

Jadi disini ada doa yang di berikan oleh Dato Fadzillah Kamsah dalam rancangan “Bersama Dato”

1. Sebelum masuk temuduga, semasa tunggu nama anda dipanggil masuk, bacalah al-Fatihah.

2. Baca ayatul Qursi

3. Baca Ayat 1000 Dinar

4. Akhir sekali Zikir ‘Ya Aziz, Ya Jabbar, Ya Mutakabbir

Setelah berusaha dalam temuduga, akhir sekali kita bertawakkal. Serahkan kepada Allah. Kita dah buat yang terbaik dan sekiranya ada rezeki kita, InsyaAllah.

 

Kredit: MrKerro

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

You may also like...

8 Responses

  1. Nasrul Hanis says:

    Menarik ni.. terima kasih atas perkongsian! :D

  2. thank yer :D hope xde la gugup mane time sy interview besok :) berguna ayat ni :)

  3. rinnie says:

    Alhamdullillah.. semoga sama2 kongsi ilmu..

  4. rinnie says:

    terima kasih.. semoga sama2 kite kongsi ilmu

  1. March 13, 2014

    […] Kredit: MrZamri.com […]

  2. July 25, 2014

    […] Kredit: MrZamri.com […]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Email
Print